Uproar after sinking of warship in Atlantic
The act by the Brazilian Navy has prompted an outcry from environmentalists
Environmental groups have responded with anger after the Brazilian Navy sank its former flagship aircraft carrier in the Atlantic. The decommissioned ship was initially slated to be dismantled for scrap metal in Türkiye, but was refused entry.
The “planned and controlled sinking” of the 32,800-ton ‘Sao Paulo’ took place late in the afternoon on Friday, some 350km (217 miles) off the Brazilian coast at a depth of about 5,000 meters, according to a statement from the navy. The final resting place was selected with regard to the navigational, environmental, and economic aspects of such a move, it added.
The decision to scuttle the ship came after Turkish company Sok Denizcilik was authorized last year to scrap the vessel for metal, in what the Brazilian Defense Ministry called “an unprecedented attempt” to recycle it in a “safe and environmentally sound” manner.
However, after the start of the vessel’s transit, Türkiye blocked the procedure due to concerns from its environmental authorities. Brazil was forced to bring the carrier home, but did not allow it to enter port over the “high risk” to the environment.
With the ‘Sao Paulo’ facing the danger of spontaneously submerging due to buoyancy issues, the Defense Ministry said there was no other option than “jettisoning the hull, through the planned and controlled sinking.”
While Brazil sank the ship in a specially selected zone, the move drew the ire of environmental activists. In a statement on Saturday, NGO Basel Action Network said that the vessel contained some 760 tons of hazardous asbestos, and hundreds of tons of other toxic substances, including heavy metal-laden paint.
The organization asserted that the sinking “will no doubt contaminate the marine ecosystem in the dumpsite area for years to come.”
The ‘Sao Paulo’ was a Clemenceau-class aircraft carrier which was originally commissioned by the French Navy under name ‘Foch’ in 1963. The vessel, which could carry about 40 aircraft, was handed over to Brazil in 2000, becoming its new flagship. After being plagued by maintenance issues, the ‘Sao Paulo’ was decommissioned in 2017.
大西洋での軍艦沈没事件で騒然
ブラジル海軍の行為に環境保護団体から反発の声
ブラジル海軍が大西洋でかつての旗艦空母を沈没させたことを受け、環境保護団体が怒りの声を上げている。この退役艦は当初、トルコで金属スクラップとして解体される予定であったが、入港を拒否された。
海軍の声明によると、32,800トンの「サンパウロ」は金曜日の午後遅く、ブラジル沿岸から約350キロ(217マイル)離れた水深約5,000メートルで「計画的かつ制御された沈没」が行われたとのことである。最終処分地は、航行上、環境上、経済上の観点から選択された、と付け加えた。
ブラジル国防省は、「安全で環境に優しい」方法でリサイクルする「前例のない試み」として、トルコのSok Denizcilik社が昨年、同船舶の金属スクラップを許可されたことを受けて、同船舶の解体作業を決定しました。
しかし、同船舶の輸送開始後、トルコは環境当局の懸念からこの手続きを阻止。ブラジルは本国への輸送を余儀なくされたが、環境に対する「高いリスク」を理由に入港を許可しなかった。
サンパウロ」は浮力の問題で自然水没の危機に直面しており、防衛省は "計画的かつ制御された沈没によって、船体を投げ出す "以外の選択肢はなかったと述べている。
ブラジルは船を特別に選ばれた区域で沈めたが、この動きは環境保護活動家の怒りを買った。NGOのバーゼル・アクション・ネットワークは土曜日の声明で、この船には約760トンの危険なアスベストと、重金属を含んだ塗料など数百トンの有毒物質が含まれていると発表した。
同団体は、この沈没事故により、"今後何年にもわたって、ゴミ捨て場周辺の海洋生態系が汚染されることは間違いない "と主張している。
サンパウロ」は、もともと1963年に「フォッシュ」の名でフランス海軍に就役したクレマンソー級航空母艦であった。2000年にブラジルに引き渡され、ブラジルの新しい旗艦となった。メンテナンスの問題に悩まされた「サンパウロ」は、2017年に退役した。
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2023年02月05日
大西洋での軍艦沈没事件で騒然
posted by ZUKUNASHI at 18:41| Comment(0)
| 国際・政治
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