ずくなしの冷や水

2018年11月11日

子供連れなら駅のホームでは端で待つほうが良い?

2018/11/10、外出したついでに駅のホームでアンドロイドタブレットを使い、WifiのSSID、アクセスポイントを調べました。

なんと出るは出るは、40か所以上。結局、市が設置したというWifiのSSIDを認識することができませんでした。ホームではなく駅前広場で電波が拾える?

調べると個別に接続する手間を省くために携帯用に簡単接続用アプリがあるようです。例えば、Japan Connected-free Wi-Fi。

これを入れることにしましたが、アンドロイドタブレットではGoogleストアからダウンロードします。仕方なくGoogleアカウントを入力。

(実際にはGoogleアカウントは長らく使っていないので認識されず新しいアカウントを取得しました)

アプリインストールの手間はかかりましたが、これで外でもWifiが使いやすくなるはず。

夕刻、コンビニに行った際にタブレットを持参してアプリを使ってみました。コンビニのすぐ側まで行かないとSSIDを認識しません。そしてそのコンビニは1回60分、1日5回までとなっていました。最初にコンビニの宣伝が画面に表示されます。

ポケモンなどをやるときは、コンビニの前でやれば通信料の節約になる? 人口密集地に住む人は、セルラー回線のデータ通信契約がなくても、公衆無線LANのある場所を渡り歩けばメールの受信くらいできる。急ぎの用件はガラケーのショートメールで、長いメールはコンビニの前でダウンロード。家に帰ってメールを読み、返事を出すときはコンビニまで。ついでにタバコを吸ってくる。

そんな通信費節約法もアリになるでしょうね。

災害や事故の際は、公衆無線LANのアクセスが増えてつながらなくなるでしょう。

災害時に他の人と連絡を取ろうとする場合、
@ ショートメール
A インターネットメール
B 音声通話
の順でつながりやすいでしょう。ガラケーをお持ちの方は、ショートメールのやり方に慣れておきましょう。

いくつか疑問がわきます。
1 駅のホームで40か所以上のSSIDが見つかりました。これらの発する電波が私のファーウェイアンドロイドに届いているということです。周りの乗客も多くがスマホを持っていますからそれらからも電波が出ている。エアードロップで画像を送ってくる人もいるくらいです。
携帯電話の電波も飛んでいる。

それぞれの電波は微弱でも塵も積もれば山となる。

100か所からWifi電波が出ているようなところもあるのでしょう。

そのうち電波過敏症で市街地でも体調が悪くなる人が出てくるかもしれませんね。

2 もう一点。スマホの設定、特にアンドロイドの設定は極めて複雑、煩瑣です。これを自在に使いこなせる人が、どれだけいるのでしょう。とても疑問です。老人にアンドロイドスマホの扱い方を助言した日に書きましたが、女性でアラフォーなどという人はまず当てにならない。男性でアラフィフティも同様。

ゲームしかしていない若い人には、複雑な設定は聞いても無理。そんなところだと思います。

3 これは期待ですが、公衆用Wifiが使える場所にお住まいなら、リアルタイム測定装置を設置してグラフのアップが可能かもしれません。平常時は送信省略で異常時にグラフを送ってもらえば、どんな事態なのかはこちらで判断できます。

Wi-Fi(無線LAN)中継機 のようなものもあるんですね。
posted by ZUKUNASHI at 19:50| Comment(2) | デジタル・インターネット

レイプ・少年兵・拷問・首切り・自爆テロのISISを傭兵として使うアメリカ!

※ mko @trappedsoldier氏の20:11 - 2018年11月10日のツイート
数か月間続く、サファ火山地帯でのISISとシリア軍との激戦。生きて捕えたテロリストが、タンフ基地の米軍からマシンガンや車などの補給を受けていたと認めた! レイプ・少年兵・拷問・首切り・自爆テロのISISを傭兵として使うアメリカ!

SOUTHFRONT
Captured ISIS Member Reveals How ISIS In Al-Safa Received Support From US-led Coalition Base At Al-Tanaf (Photos)
An ISIS fighter, who was captured by the Syrian Arab Army (SAA) during the special operation to free al-Suwayda hostages, revealed that the terrorist group’s cells in the area of al-Safa are receiving direct military support from the US-led coalition base in the border area of al-Tanaf.


“We received supplies from the U.S. base in al-Tanaf through Abu Audi, his brother Saeed and Abu Ali al-Buri (al-Badui), he is a member of ISIS, he provided us with vehicles and 23mm machineguns,” the captured ISIS member, Abu Abdullah Mayadin, told Syrian reporters on November 9.

Furthermore, Abu Abdullah revealed that many terrorists from Iraq, Turkey, Russia’s Ingushetia, India and Uzbekistan are fighting on the ISIS side in al-Safa. Previously it was thought that the terrorists there are only Syrians and Palestinians.



The Syrian Arab News Agency (SANA) released two photos, which had been extracted from Abu Abdullah smartphone. In the first photo, the terrorist is holding a US-made M16 assault rifle equipped with a US-made Trijicon scope. The second photo shows the terrorist carrying what was identified as a Chinese-made FN-6 Man-portable air-defense (MANPAD) system.



According to local observers, this type of the MANPADs was supplied to the Free Syrian Army in 2014 by Qatar, which had acquired them from Sudan. Later, these MANPADs were obtained by ISIS and al-Qaeda in Iraq and even Lebanon.

Abu Abdullah’s statement and the photos recovered from his smartphone confirm that the U.S. and its allies had supported the terrorist group in a direct and an indirect way from the al-Tanaf base. Moscow and Damascus pointed out this kind of U.S. activities in the al-Tanaf area multiple times during the last two years. However, Washington is not going to abandon its military base at the Syrian-Iraqi border because it plays an important role in the US strategy to oppose the growth of Iranian and Russian influence in Syria.

・・・引用終わり・・・

冒頭の画像でヤシの木が多くなっています。ヨルダンに近いところですから北部と様子が違います。背景にあるのはテロリストの遺体です。

中国は、Chinese-made FN-6 Man-portable air-defense (MANPAD) systemがテロリストの手に渡っていることを知っていながら輸出禁止の措置を講じていないようです。

2018年09月10日
1,000人以上のISISテロリストがシリア南部の火山頂付近に閉じ込められる

補給も難しい地域なので兵糧攻めですぐ陥落かとみていましたが、難航しています。米国が補給していますね。

posted by ZUKUNASHI at 11:07| Comment(0) | 国際・政治

新鋭機 Boeing 737 MAX 8 は大丈夫か

RT2018/11/10
MAXimized danger: Are 200+ new Boeing 737s plagued with glitch that led to crash in Indonesia?
A technical issue that Boeing flagged in a safety warning after the deadly 737 MAX 8 crash in Indonesia could happen to any other aircraft, and it’s "not unlikely" that the manufacturer knew about it, aviation experts told RT.

Earlier this week, Boeing issued a safety update to pilots flying its newest 737 MAX airliner, warning of a possible fault in a sensor that could send the aircraft into a violent nosedive. That sensor measures air flow over a plane’s wings, but its failure can lead to an aerodynamic stall.
International aviation experts told RT that a problem of this kind could doom aircraft of any type. The tragedy that happened to Lion Air’s Boeing 737 MAX is not the first of its kind to involve a faulty “Pitot tube” – a critical air-speed sensor that measures the flow velocity – explained Elmar Giemulla, a leading German expert in air and traffic law.

“This is not unusual in the way it happened before,” he noted, mentioning incidents similar to the Lion Air crash. Back in 1996, a Boeing 757 operated by Turkey’s Birgenair stalled and crashed in the Caribbean because of a blocked pitot tube. Likewise, erroneous air-speed indications, coupled with pilot errors, led to the crash of an Air France Airbus A330 over the Atlantic in 2009.

While the problem is not entirely new, it is unclear how Boeing had tackled it, according to Giemulla. “It is not very unlikely” that Boeing knew about the problem, he said, warning that “more than 200 planes are concerned and this could happen tomorrow again.”

There is so much experience with [using Pitot tubes] that it surprises me very much that this could happen to a newly developed plane.

However, the expert doubted that there has been any cover-up of the issue, instead suggesting that “obviously gross negligence” had been involved.

A 737 MAX 8 servicing Lion Air flight 610 last week ploughed into the waters of the Java Sea shortly after take-off from Jakarta, killing all 189 people on board. Investigators say there is a possibility that inaccurate readings fed into the MAX’s computer could have sent the plane into a sudden descent.
Meanwhile, David Learmont, an England-based aviation journalist and contributing editor of Flightglobal, suggested that the 737 MAX crash in Indonesia was more about poor maintenance or pilot error than the equipment itself.

He told RT that the ‘angle-of-attack’ sensor and the computerized system it feeds are “helpful but not essential to safe flight.”

Crews are usually trained to deal with this kind of failure and Boeing “has drawn the airlines’ attention to it,” he explained.

If the pilots had recognized what the problem was, it would have been possible for them to isolate the faulty system and fly the aircraft safely in the traditional way.

Lion Air had already known that a faulty sensor needed replacement “but believed they had fixed it.” Learmont argued that this is not a problem with the aircraft as such but a problem with a sensor system installed on other planes.

“Airbus uses angle-of-attack sensors also, as does Tupolev and other Russian manufacturers,” he said.

共同2018/10/30
【ジャカルタ共同】インドネシア首都ジャカルタの東方沖で格安航空会社(LCC)ライオンエアの旅客機が墜落した事故で、離陸2分後に旅客機から「飛行制御に問題が生じた」とジャカルタ空港の管制室に連絡があったことが30日、分かった。国家運輸安全委員会が明らかにした。
 運輸安全委によると、ジャカルタ空港出発から2分後の29日午前6時22分(日本時間同8時22分)ごろ、飛行制御に問題が生じたため、高度を1700フィート(約520メートル)から5千フィートに上げてよいかとの連絡が入り、管制側は了承したという。旅客機はその11分後に墜落した。

RT2018/10/29
Boeing 737 MAX 8 suffers its 1st deadly crash. What do we know about the jet?





・・・引用終わり・・・

離陸直後に飛行制御に問題が生じたとしています。機材の欠陥か整備不良はほぼ間違いない。

日本の航空会社ではまだ就航していないようです。

RT2018/11/7
Boeing’s new 737 MAX may ‘abruptly dive’ due to errors – media
Following the deadly 737 MAX 8 crash in Indonesia, Boeing is preparing to alert airlines that errors in its newest aircraft series can make the plane “abruptly dive,” Bloomberg revealed.

The bulletin from Boeing will say that erroneous readings from the jet's flight-monitoring system can cause the planes to “abruptly dive,” the newspapaer reported on Wednesday, citing a person familiar fight the company’s plans.

According to the report, the warning is based on the investigation of the Lion Air Flight 610 crash in Indonesia. On October 29, a Boeing 737 MAX 8 aircraft crashed in the sea shortly after takeoff, killing all 189 people on board.

Data extracted from the flight recorders revealed that the aircraft experienced problems with airspeed indicators during its last four flights.

The 737 MAX is Boeing’s newest and most advanced aircraft series, as well as the company’s bestseller. The jets were in high demand and enjoyed a good reputation as safe and reliable carriers.

However, last year Boeing had to briefly ground its 737 MAX fleet as discrepancies were found in its engines. Later, several jets were grounded by India’s Jet Airways, also due to engine problems.
posted by ZUKUNASHI at 00:40| Comment(0) | 国際・政治