ずくなしの冷や水

2017年04月21日

Japanese face surges of sudden death

An astonishing question appeared on the Japanese medical examination questionnaire.

"Do you have someone relatives died suddenly? "

Oh my God!

Japan’s reality after Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant Accident


4/21/2017
Lawn mat


Gardening soil
posted by ZUKUNASHI at 18:43| Comment(3) | 福島原発事故

米 ロシア イラン ウクライナ イスラエル 2017/4/20

元の記事を見るときは、見出しの文章で検索すればすぐ見つかります。

RT2017/4/20
Trump’s ‘armada’ turns toward North Korea as White House defends misleading remarks
“We have submarines. Very powerful, far more powerful than the aircraft carrier, that I can tell you,” Trump told Maria Bartiromo in a pre-taped interview that aired April 12.
Several tweets from Trump at the time also signaled that rising tensions were leading to the US taking action against North Korea over the country’s nuclear program.

トランプは、航空母艦カールビンソンが北朝鮮周辺海域に向っていると述べましたが、そのときカールビンソンはジャカルタ近くのSunda Strait にいたのです。ホワイトハウスの報道官はミスリードではないかと問われ、開き直ったと。

RT2017/4/20
St. Petersburg journalist dies in coma after suspected beating
サンクトペテルスブルグ在住の汚職追及のジャーナリスト、ニコライ・アンドルシチェンコ氏が2017/3/9街頭で倒れているのが発見され、病院に収容されたが、亡くなった。
中国もロシアも汚職では根深いものがあるはずです。日本でも汚職追及の議員が謎の死を遂げた例もあります。汚職に手を染める人は、その時点で法律を守る意識など吹き飛んでいます。

RT2017/4/20
Pentagon claims US troops battling Islamic State near site of Afghan MOAB airstrike
US troops continue to battle Islamic State fighters near the site where an 11-ton “mother of all bombs” was dropped last week in Nangarhar province, on the Afghanistan border. An estimate of the number of militants killed has risen to 94.

アフガニスタンでの米国による巨大爆弾の使用に批判が出ています。米国も合理的な理由の説明はありません。半径1マイルの範囲が破壊されるそうです。
半径1マイルとは


RT2017/4/20
Russia to build 2 nuclear power plants in Iran
Russian experts will help the Atomic Energy Organization of Iran (AEOI) construct two new nuclear power plants in the country’s southern city of Bushehr, according to Iran’s Energy Minister Hamid Chitchian.
“The contract has been signed between the AEOI and Russia, and includes building two 1,000-megawatt nuclear power plants, the construction of which is about to start,” said Chitchian.
The minister added that the construction of a third joint power plant with Russia, with the capacity of 1,400 MW, has already begun.
Last year, the Iranian vice president and head of the country’s Atomic Energy Organization, Ali Akbar Salehi talked about the plans to construct two new nuclear units in cooperation with Russia. He stressed that the process could take up to ten years and would cost $10 billion.

イランはロシアから資金を導入して火力発電所の建設にも着手しています。石油輸出の再開後シェアの確保が成功し、イランのエネルギーインフラ投資が活発化。イランは近隣国に電力を供給する契約を進めています。

RT2017/4/20
Ukrainian city leaves almost half a million residents without hot water for 6 months
An eastern Ukrainian city has left its 460,000 residents without hot water until at least mid-October over debt accumulated by the municipal utility services. The country’s energy sector is in a state of emergency amid political and economic turmoil.
Mariupol is a port city on the Azov Sea in the Kiev-controlled part of Donetsk region. It is the 10th most populous city in the country. Further to the east lies the part of country that rebelled after an armed coup in the capital in 2014 ousted Ukraine’s elected president and imposed new authorities.
The city’s loyalty was long doubted by many politicians in Ukraine, and the mayor’s office may have dealt a heavy blow to it on Wednesday. It announced that the city-wide suspension of hot water supply imposed on April 1 would be extended until at least mid-October, and probably even further.
ウクライナは政治、経済の混乱が強まり、ユーティリティに機能不全が増えています。ロシアからガスを止められたり、ドンバスの石油石炭を拒否して海外から輸入しようとしたり。マケインなどの誘いに乗ったバカが大勢いたからです。

RT2017/4/20
Right-wing Israelis stage BBQ outside prison to taunt Palestinian hunger strikers
イスラエルの刑務所に収容されているパレスチナ人がハンガーストライキをやっています。その刑務所の近くで右翼のイスラエル人がバーベキューをやったと。これでもイスラエル産の柑橘を買いますか?
posted by ZUKUNASHI at 13:10| Comment(4) | 国際・政治

足がつったらセシウムを食べたと疑ってください

読者の被曝兆候はなんでしょう? と問いかけたら、早速コメントが寄せられました。

予想通り、「足がつる」、「こむら返り」がトップ、目下4票を獲得。

ひどくなると手がつる人もいます。臀部や腹がつるという例も。

セシウムは動物に不整脈を起すのに使われます。心臓の筋肉にリズムを狂わすだけのパワーがあります。ふくらはぎの筋肉を収縮させて動きを止めるなど朝飯前です。

放射線を出さないセシウムもあります。キセノン133が崩壊してできたセシウム133です。働きは同じです。

口内炎、はぐきの腫れが浮上です。下痢もありますね。(下痢すると体重落ちますか? ちょっと個人的な関心に傾きすぎたかも。)

口の中がチリチリするのは、ベータ線、ガンマ線? 夏、腕を露出して外に出ると、歩き出して間もなくポツリと雨粒が当たった感じ。あれは人によってはチリチリ感なのかもしれませんね。

前回、目やに(眼脂)についてお尋ねしましたが、なんとなく目に違和感のある方多いようですね。

2017/4/21、近所の奥さんと話したら、足がつるという話は良く聞くと。6年経って足がつるようになったら、被曝が進行しているということですよね。

・・・・・

2016/12/17、力哉さんから寄せられたコメント

目脂は今更の話なんですがね。都内在住の2011年5〜6月の段階で結膜炎並みの目脂が出てました。

その後、関節炎(膝)、腰痛、頻尿(膀胱炎)、視力低下と満身創痍の中で会社を辞めて西に移住。3ヶ月程度で快復。都内撤退は2011年の暮れ。

「放射脳www」と揶揄してた親しくもない都内在住の知人は随分と鬼籍に入りましたな。

・・・管理人から
「3ヶ月程度で快復」は早いです。
「関節炎(膝)、腰痛、頻尿(膀胱炎)、視力低下」成人男性によく見られそうな症状ですね。そのため、そのうち治るさと甘く見ている人が多いように思います。
2011年暮れの都内撤退は極めて早いほうに入ります。正解でしたね。

「体が求めるものを摂るのが最上」との考えで、移住後は漬け物、酢漬け、味噌漬け、等を肴に日本酒ばかり呑んでました。昔に読んだ杜氏の回顧録で「広島でピカにやられたが、ワシは酒呑みやったから被曝の症状が出んかった」などもありましたので。やはり発酵食品は最強です。で、先頃、5年ぶりに健康診断の機会がありましたが、数値的には問題なしでした。別に受けた検査でも、甲状腺、食道、咽喉についても異常なし。逆に、都民があの環境で生活を続けていることが不思議でなりません。仮にあのまま移住せずに都内に住んでいたら、私は確実に現時点で生きてはいないでしょう。

・・・管理人から
日本酒については効果発現のメカニズムで分からないところがあります。日本酒はビン詰めの過程で火入れをしますから酵母は死にます。火入れをしないのはどぶろくです。精米、発酵の過程で不純物が抜けてしまう?
漬物は、自家製ですか?


日本酒は普通の純米酒、漬物は近所の総菜屋の漬物でした。田舎なので、店の手作り。
酒の酵母自体は火入れで消えてる訳ですな。なら効果的には利尿作用ですかね?
白血病などはクスリをガンガン打って、尿から排泄するらしいですから。

・・・・・

2016/12/18、かなり自己規律が緩んでいるらしいももさんからの投稿

ドキッ、いやギクッ、ですか。
最近、足がつることがあります。
先週、数回手がつりました。てのひらの真ん中あたりがつるんです。
手がつるなんて初めての経験で、戸惑っていたのですが。これもアレですか…。蝕まれているんですね…。

北関東から届く書類を触ると、軽く咳が出ることがあります。先週は指が痛くなりました。以前こちらで報告した、宮城土産をさわった時に起きた痛みと同じタイプの痛みです。あれより、かなり軽いですが。

お店のお弁当や惣菜を食べて、1時間以内に胃痛→激しい腹痛→激しい下痢になることは、結構あります。汚染食材だっのかなーと思っています。

めやに、この秋からひどいです。アレルギーで毎秋出るんですけど、今年のはより重症。結晶みたいで痛いです。と思ったら、私の他にも周囲いました。ずくなしさんのブログを読んでなかったら、これもそうだとは思わないでしょう。

咳が出たり呼吸が浅くなる、気管支がチリチリざわざわする、なんていうのは都内でもよくあります。
排気ガスで汚れた空気を吸った時とは体の反応が微妙に違うんですよ。排気ガスの時は中は動いているけど入口が閉じて吐き出す感覚、そうでないほうは中が異常な反応をしてフリーズしそうになる感覚…と、言いますか。

・・・管理人から
管理人は久方ぶりに足がつってやられた!と思っているくらいです。「足がつる、手がつる」は、1年かそれ以上前に友人の建築現場で働く居酒屋好きの若い衆が仕事中に叫んでいた言葉です。

「お店のお弁当や惣菜を食べて、1時間以内に胃痛→激しい腹痛→激しい下痢」
これは恐怖ですね。管理人がそうなったらすぐトイレに閉じこもりますけど、働いている方はそうも行きませんね。でも、それは身体が強い拒否反応を起していることにほかならず、これを繰り返しているうちに知らず知らずのうちに病院の門に近づいていると思います。


・・・・・

2016/12/18、桜の季節さんからの投稿

私は震災当時横浜在住の50代女性です。義実家が千葉県ホットスポットにあり行き来がありました。この5年間に起きた症状です。

1 頭痛が続く
2 ひどいギックリ腰
3 東京有楽町で外食中、突然絶不調になる
4 注意力散漫(コーヒーをこぼし、しばらく気がつかず結果大火傷)
5 指の先に湿疹
6 骨折
7 長く続く咳  (A)

頭痛以外は2011年以前にはなかった症状です。
外食で突然絶不調になったのも初めてでした。(2012年6月だったと思います)それ以来用心するようになりました。
自分以外家族や友人の話ですが、
1 骨折
2 腫瘍や癌
3 仕事中目の前で上司が倒れる
4 原因不明の微熱が続く
5 湿疹
6 お風呂で倒れる
7 眠気
8 いらいらする
などがありました。
その他皆さんのコメントを読んで思い出しましたが、震災直後近所のツツジの植込みが一列同じように枯れていました。

・・・管理人から
Aはすべて桜の季節さんがご自身で体験されたものですよね。すごいです。Aの中にある「外食中、突然絶不調になる」というのは腹痛下痢ですね。もっとひどくて意識朦朧でしょうか。

でも、この程度ならまだまだというのがこ一両日の記事を書いた管理人の感想なのです。有償記事配信にかかる強制アンケートに答えてくれた方の情報で、2011/3/15、3/16のプルームの経路、時間などがだいぶはっきりしました。

massaさんからの投稿に管理人のコメントを載せましたが、あのような形で横浜にお住まいの方の被曝履歴がだいぶ分かってきました。桜の季節さんは今は横浜にお住まいではないのかと思いますが、デトックスに励まれること、汚染食品の排除を徹底されることをお勧めします。
posted by ZUKUNASHI at 10:51| Comment(15) | 福島原発事故

ロシア、朝鮮半島の軍事シナリオに対して警告

FARSNEWS2017/4/20
Russia Warns against Military Scenario on Korean Peninsula

TEHRAN (FNA)- Russian Foreign Ministry’s official Spokeswoman Maria Zakharova told reporters on Wednesday that the situation on the Korean Peninsula spells very dramatic consequences.

"We have seen so many situations in the world that developed upon a military and ill-considered scenario," the diplomat said, TASS reported.

"Show me where this scenario had a happy end. There are no such examples. Creating another burning hotbed, moreover when we are talking about nuclear weapons, that’s of course a very dramatic perspective," she added.

Zakharova stressed that the exchange of threats between the United States and North Korea looks like "cross fire of mass destruction," while there is a solution to the problem through negotiations.

"Unfortunately, our American colleagues have a bad trait - at first they do something, but then start studying the issue," Zakharova said, adding that "this was with Ukraine, Syria and many other cases. This time the situation should develop upon an absolutely different scenario - first studying the issue and choosing a strategy, and then making statements and steps."

The diplomat called for a comprehensive approach to the situation "judging on the experience and the legal basis that we already have."

Lately, the United States has stated on many occasions that all possible options to deal with North Korea were "on the table."

On April 9, media reports said that the Pentagon had ordered the USS Carl Vinson strike group to sail towards the Korean Peninsula. This decision of the US administration raised concerns in North Korea as Pyongyang does not rule out a US missile strike. Under these circumstances, the North Korean authorities announced their determination to strengthen the country’s nuclear and missile capabilities.
posted by ZUKUNASHI at 02:38| Comment(0) | 国際・政治